اخبار و مقالات

دستگاه بلیستر

دستگاه بلیستر و یا به اصطلاح درست تر تاول، به دستگاهی می گویند که به عمل ایجاد حفره های کوچک به روی ورق های پلاستیکی انجام می شود.این دستگاه مناسب برای وسایلی مانند قرص، کپسول، کپسول سافت ژل، آدامس، آبنبات، اسمارتیز و یا سایر لوازم پزشکی می باشد. و بسیار کاربرد زیادی در صنعت دارویی دارد.

دستگاه بلیستر بیشتر برای بسته بندی مواد دارویی و مواد غذایی به شکل قرص و کپسول و محلول هایی با شکل مختلف کاربرد دارد. برای اطلاعات بیشتر در رابطه با این دستگاه و دستگاه های مشابه با ماشین سازی عبدالملکی تماس بگیرید.

 

مزیت استفاده از دستگاه بلیستر

دستگاه بلیستر به تنهایی در عملیات بسته بندی و تولید، میتواند این مزیت ها را برای خریداران و فروشندگان به وجود بیاورد.

کاهش هزینه: این دستگاه به تنهایی تمامی فعالیت های مورد نیاز را پاسخ می دهد و از صرف هزینه های بیهوده برای خرید چندین دستگاه جلوگیری میکند.

سرعت بالا: تمامی مراحل توسط این دستگاه انجام میشود و در نتیجه به بالا رفتن سرعت کمک بسزایی میکند.این مزیت به بالا رفتن سرعت تولید و بسته بندی و افزایش بازدهی شرکت تولید کننده کمک میکند.

کم کردن نیروی انسانی: در زمان کار کردن دستگاه بلیستر نیاز داشتن به نیروی انسانی و استخدام کردن آنها به شدت کاهش یافته و در نتیجه از پرداخت هزینه های اضافی جلوگیری می شود.

بدون دخالت دست: دستگاه بلیستر به صورت اتوماتیک تمامی مراحل را انجام میدهد و به همین دلیل است که از دخالت دست و آلوده شدن مواد دارویی و مواد غذایی جلوگیری می شود.

وصل شدن به دستگاه کارتونینگ:  دستگاه بلیستر به راحتی به دستگاه کارتونینگ وصل میشود و از این رو وصل شدن این دو دستگاه به یکدیگر به افزایش کارایی در بسته بندی کمک می کند و باعث میشود فرایند بسته بندی با سرعت بالاتری پیش برود.

 

دستگاه کارتونینگ چیست

کارتونینگ یک نوع از انواع بسته بندی می باشد در بسیاری از مواد غذایی و دارویی قابل استفاده میباشد. این دستگاه برای محصولات نام برده نقش بسیار مهمی را بازی میکند و در حفظ کیفیت بسیار حائز اهمیت می باشد. بالاترین کیفیت دستگاه کارتونینگ در ماشین سازی عبدالمکی موجود بوده و شما میتوانید این دستگاه پرکاربرد را با نازلترین قیمت از ما بخواهید.

مواد دارویی و غذایی برای حفظ کیفیت در پروسه بسته بندی به میتواند به دستگاه بلیستر وصل شود و مواد را اینگونه بسته بندی کند.

 

عملکرد دستگاه بلیستر

مرحله heating یا گرم کردن فیلم ظرف: در این مرحله فیلم پلیمری که ظرف از آن ساخته و تهیه می شود و معمولا از جنس ps  وpet تهیه شده و توسط دستگاه به حدی قابل فرم پذیری باشد و این مرحله بسته به جنس پلیمرش و ضخامتی که دارد از 200 تا 130 درجه گرم می شود.

مرحله فرم دادن به ظروف: در این مرحله فیلم گرم شده با فشار هوای مثبت و کشش مکانیکی فیلم و حالت و فرم دلخواه در آمده و ظرف ساخته میشود.

مرحله پر کردن یا filling: در این مرحله ظرف های ساخته شده به محل پرک میرود و از مواد دارویی مورد نظر و به مقدار تعیین شده پر می شود.

مرحله سیل حرارتی و یا دربندی: این مرحله از دستگاه بلیستر ظروف پر شده را با روکشی از جنس آلومینیوم و یا ترکیبی از فویل و پلیمر که توسط حرارت و فشار های مکانیکی اصطلاحا دربندی می شود.

مرحله برش دادن: در این مرحله محصولات پرشده به قسمت برش رفته، برش خورده و از هم جدا می شوند و در قسمت نقاله خروجی قرار می گیرند.

 

قابلیت های دستگاه بلیستر

دستگاه بلیستر از آنجایی که فناوری بسیار پیشرفته ای دارد از قابلیت های بسیاری برخوردار میباشد که چند قابلیت دستگاه بلیستر میپردازیم.

این دستگاه از سیستم درست کردن پرفراژ و خط جداسازی بر ورقه ها برخوردار میباشد .

دستگاه بلیستر قابلیت نصب فیدر های مختلف قرص و کپسول را نیز دارد.

این دستگاه از سیستم حرارت دهی مستقیم تماسی رفت و برگشت برخوردار میباشد.

دستگاه بلیستر در کنار تمامی مزیت هایی که دارد امکان چاپ تارخ و نوشته را بر روی بسته محصولات دارد و از امکان تغییر آسان حروف و اعداد برخوردار میباشد.

برخوردار بودن از سیستم سیلینگ و دوخت دهی روتاری را میتوان به قابلیت های این دستگاه اضافه کرد.

کار کردن با این دستگاه بسیار راحت می باشد و تعویض قالب و تنظیمات آن به راحتی امکان پذیر میباشد.

دستگاه بلیستر امکان بازگشت محصولات خراب و معیوب با وکیوم و سورتر انتهای خط به همراه کانوایر تخلیه محصول را دارا میباشد. در رابطه با کانوایر ها و طول عمرشان بیشتر بدانید.

امکان نصب دوربین بر روی دستگاه و مشاهده کردن محصولات بازگشتی از انتهای خط تولید توسط دوربین ها وجود دارد. 

 

دستگاه بلیستر تمام اتوماتیک

  • تجهیز شده به نمایشگر لمسی  به دو زبان انگلیسی و فارسی با امکان ذخیره شدن تنظیمات داده شده به دستگاه و امکان قرار دادن قفل بر روی بخش های مورد نظر وجود دارد تا از عوض شدن تنظیمات برای کسانی که لازم نیست تنظیمات را تغییر دهند جلوگیری شود
  • دستگاه بلیستر در 4 تا 6 ثانیه یک عدد سیکل را انجام میدهد که در مجموع 600 تا 1000 بسته بولوس در ساعت میباشد
  • تمامی جک ها مطابق با استاندارد های اروپا میباشد
  • مجهز به چرخ های پلی یورتان گردان و قفل دار میباشد
  • برق مصرفی تک فاز بوده و به سیستم کنترل plc  میباشد
  • فیدر دستگاه بسته به نوع سفارش میتواند فرچه ای با دو محور عمودی و افقی باشد و یا سورتینگی باشد
  • قابلیت خنک کردن قالبها به همراه سیستم خنک کننده آب از طریق سیرکولاسیون میباشد
  • تجهیز شده با هاپر دو محور جهت پرکردن یکنواخت میباشد. با قابلیت اضافه کردن هاپر ثانویه
  • توان تولیدی 250 تا 500 خشاب در ساعت
  • کاور پلکسی
  • اپراتوری راحت
  • استراکچر دستگاه از فولاد st37 مجهز به کنترلر های دما و کنترل فشار و شیرهای پنوماتیک دنده ای
  • 3 دستگاه مجزا فرمینگ، سیلینگ و کاتینگ بصورت پنوماتیک با قابلیت های کنترل فشار و برش دادن قدرتکند موتور گیربکسی

ارسال نظر :
نظر

نظرات شما :
    هنوز کامنتی ثبت نشده است.