دستگاه پرکن مایعات

معرفی کامل دستگاه پرکن و دربند مایعات

دستگاه پرکن و دربند مایعات

امروزه نیاز های اولیه به محصولاتی مانند آب معدنی و نوشابه و یا حتی انواع شربت های دارویی انکار نشدنی است.

از همین رو تولید کنندگان و سازندگان سیستم ها و دستگاه های صنعتی بر این امر قائل آمده اند که در عرصه ی تولید ماشین آلات و دستگاه های مختلفی همچون دستگاه های پرکن و به دنباله ی آن دربند ورود کنند. مزایای اصلی دستگاه پرکن و دربند مایعات در این امر خدمت بزرگی محسوب می شود.

دستگاه پرکن و دربند مایعات (Liquid sealing filling machine) بر دو اساس رقیق و غلیظ ساخته می شود که در ادامه شما را با آن بیشتر آشنا می کنیم. می توان این را گفت که دستگاه پرکن دربند مایعات رقیق در مدل های متعددی تولید می شود ولی دو دستگاه در این بین از ارزش خاصی برای مصرف کنندگان برخوردارند.

 

دستگاه پرکن و دربند مایعات

 

در حال راه اندازی خط تولید هستید؟ و یا میخواهید از قیمت دستگاه ها مطلع شوید؟

با مکالمه تلفنی و مشاوره با کارشناسان ماشین سازی عبدالملکی از خدمات ما بهره‌مند شوید.

09124668761 09126611791

 

دستگاه پرکن تری بلوک

دستگاه پرکن تری بلوک نه تنها ماشین تک کاربری نیست، بلکه یک دستگاه کامل و جامع برای پرکن و دربندی مایعات رقیق است. در این ماشین ها کلیه عملیات و کارهای مربوط به دربندی، پرکردن و شست و شو مایعات انجام می گیرد (بسته به نوع سفارش مشتری). فقط این را خاطر نشان کنیم که در این دستگاه ظروف یا بطری های پت، کاربری راحت تری نسبت به بطری های بزرگ دارند.

از ویژگی های این محصول کامل، می توان به مجهز بودن به ایر کانوایر (AIR CONVEYOR) اشاره کرد که البته بسته به نوع سفارش مشتری، قابلیت سوار شدن یا نشدن روی دستگاه را دارد.

از ایر کانوایر برای باد کردن بطری ها استفاده می شود.

از دیگر مزیت های دستگاه پرکن تری بلوک جلوگیری از هدررفت محصول و آب شست و شو است که به واسطه ی سنسورهای نصب شده روی دستگاه و فیلترهای قرار گرفته در طول مسیر خروج آب از دستگاه، امکان پذیر گشته است.

 

دستگاه پرکن مونو بلوک

این دستگاه یکی از بخش های پرکاربرد صنعت کشور است که مختص به نوشیدنی ها می باشد. برای پرکردن مایعات در محصولاتی همچون بطری های نوشیدنی، استفاده از دستگاه پرکن مونو بلوک بسیار مفید و موثر می باشد.

تنها چیزی که می توان در مورد این دستگاه اضافه کرد ، این است که شاسی دستگاه شامل دو بخش کاملا مجزا برای پرکن و دربند است. 

از انواع این دستگاه ها می توان به پرکن مایعات سیلندر پیستونی و پمپی (هم مایعات رقیق، هم مایعات غلیظ) و ثقلی اشاره کرد که هر کدام طرز عملکرد متمایزی دارند و در ادامه به توضیح در مورد آن ها می پردازیم:

 

دستگاه پرکن دربند ثقلی

طراحی  و تولید نازل دستگاه پرکن دربند ثقلی در مایعاتی که  بسیار رقیق اند کاربرد دارد. اگر محصول شما ویسکوزیته پایین و سبک را داراست و به راحتی از مخزنی که در بالاست با استفاده از نیروی ثقل رو به پایین سرازیر می شود، دستگاه پرکن ثقلی بهترین انتخاب برای شماست.

این سیستم (ثقل) در فرآیند پرکردن مایع مدنظر از نیروی گرانش خود مایع بهره می گیرد که به همین جهت به این دستگاه پرکن مایعات گرانشی نیز می گویند. استفاده از نیروی ذکر شده در این پرکن باعث شده این ماشین ارزان، ساده و مقرون به صرفه تر از انواع دیگر باشد.

اگر بخواهیم از مزایا و معایب این دستگاه برای شما بگوییم باید به کاربری آسان دستگاه در برابر قدرت تزریق ضعیف و هزینه های پایین تعمیر و نگه داری آن و نیاز به حضور دائمی نیروی انسانی و اپراتور بیش از انواع دیگر دستگاه پرکن و دربند مایعات اشاره کرد.

 

جهت مشاوره برای راه اندازی خط تولید، استعلام مشخصات فنی دستگاه، قیمت و هزینه راه اندازی آن با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

دستگاه پرکن دربند مایعات پمپی

این دستگاه هم در مواد دارای ویسکوزیته رقیق یا پایین و هم در مواد غلیظ کارایی دارد.

دستگاه پرکن دربند مایعات پمپی کاربرد نسبتا بیشتری به انواع پرکن ها دارد زیرا این دستگاه گزینه بسیار مناسبی برای بسته بندی چند نوع محصول با یک دستگاه است. یک مورد که کاربرد تخصصی این دستگاه است، گریس است که از ویسکوزیته (غلظت) و چسبندگی زیادی برخوردار است؛ زیرا به علت قدرت و فشار بالای این پرکن، شرایط تزریق عالی تری برای مایعات رقیق و غلیظ به وجود می آورد مثل مایعات حباب دار، مایعات چسبنده و ... .

 

مزایای دربند مایعات

  • مجهز بودن به دربند اتوماتیک
  • عملکرد قطره چکانی جهت جلوگیری از هدر رفتن مواد
  • نوار نقاله مجهز به سنسور 

 

قیمت دستگاه پرکن و دربندمایعات

 

دستگاه پرکن دربند سیلندر پیستونی

عملکرد سیلندر پیستون، بالاترین سرعت و دقت را در بین مکانیزم های یاد شده داراست و بر این اساس برای مایعات غلیظ عالی ترین گزینه، استفاده از دستگاه پرکن دربند سیلندر پیستونی است. به عنوان مثال در محصولی مثل رب گوجه فرنگی نمی شود از دستگاه پرکن ثقلی استفاده کرد؛ چون کارایی زیادی ندارد ولی اگر استفاده شود باید قید سرعت را در این ماشین زد، چون ویسکوزیته رب بسیار بالاتر از حدی هست که دستگاه ثقلی بتواند آن را کنترل کند.

نکته بسیار مهم تر این است که برای عملیات پرکردن مواد درون ظرف های کوچک تر از 1 لیتر، باید از دستگاهی استفاده شود که دقت بالاتری داشته باشد. به عنوان مثال برای پرکردن نوشابه در بطری های 250 سی سی، دستگاه های پرکن مایعات ثقلی و یا پمپی دارای خطای 10 الی 15 درصد می باشند.

درست است که این مدل ها دارای قیمت بالاتری نسبت به باقی مدل ها هستند، ولی سرعت و دقت آن ها نیز بسیار بالاتر است که این را می توان به عنوان بزرگ ترین مزیت این نوع دستگاه پرکن مایعات در نظر گرفت.

 

دستگاه پرکن دربند مایعات غلیظ

حتما این دستگاه شما را به یاد ژله خوراکی و یا مواد روغنی و غلظت آن ها می اندازد. در مایعاتی که ویسکوزیته آن ها بالاست و یا به زبان ساده تر از غلظت بالایی بر خوردارند، از دستگاه پرکن مایعات غلیظ استفاده می شود.

تفاوت این دستگاه با دستگاه پرکن مایعات رقیق در عدم استفاده از نیروی جاذبه برای تزریق مایعات است.

 

دستگاه پرکن دربند مایعات رقیق

دستگاه پرکن مایعات رقیق در مواد مایع با ویسکوزیته پایین کاربرد دارد. به علت ویسکوزیته (چگالی) پایین این مایعات و حرکت بسیار راحت و روان، می توان از وزن خود آن ها جهت تزریق کردن مایع درون بطری، شیشه یا پلاستیک استفاده کرد. در این گونه دستگاه ها بیشتر از مکانیزم ثقلی استفاده می شود.

از نمونه این گونه مایعات رقیق که باید از دستگاه پرکن و دربند مایعات رقیق استفاده شود، می توان به آب معدنی ، دلستر و یا نوشابه و بسیاری از محصولات دیگر اشاره کرد.

 

قطعات دستگاه پرکن مایعات

دستگاه های پرکن مایعات سیلندرهایی دارند که مایع را به صورت مشخص و در حجم و میزان مورد نظر به ظروف دیگر منتقل و تزریق می کنند، ساز و کار این دستگاه‌ ها همانند سرنگ پزشکی است آن ها به دفعات حجم معینی از مایع را از سمت مخزن دریافت کرده، سپس آن ها را به واسطه یک نازل و از طریق سیلندر به پلاستیک ها و ظروف مختلف تزریق کرده و در آخر آن ها را پلمپ می کنند.

نوار نقاله آن ها چیزی حدود پنج متر می باشد که سبب حرکت راحت محصولات در طی فرآیند پرکردن می شوند. این دستگاه ها به دو صورت اتوماتیک و نیمه اتوماتیک ساخته می‌ شوند، در برخی از آن ها امکان ته نشین شدن مواد وجود دارد که سبب نیاز به هم زن می شود که در مخزن نصب می شود.

تمام قطعات و اجزای موجود در این دستگاه ها از جنس استیل  است و به همین دلیل در مقابل زنگ زدگی بسیار مقاوم هستند، همچنین دستگاه های پرکن مایعات دارای انواعی از نازل ها هستند که تنوع بالایی دارند به عنوان مثال نازل های پرکن مخروطی وظیفه بستن درب قوطی بطری ها را بر عهده دارند. هر چه تعداد نازل ها بالاتر رود به همان میزان سرعت کار نیز افزایش می یابد.

 

در حال راه اندازی خط تولید هستید؟ و یا میخواهید از قیمت دستگاه ها مطلع شوید؟

با مکالمه تلفنی و مشاوره با کارشناسان ماشین سازی عبدالملکی از خدمات ما بهره‌مند شوید.

09124668761 09126611791

 

قیمت دستگاه پرکن مایعات دست دوم و نو

در قیمت نهایی هر محصولی عوامل بسیاری دخیل هستند؛ در زمینه دستگاه های پرکن عواملی نظیر جنس تجهیزات استفاده شده، تعداد نازل ها و نوع آن ها، سیلندر ها، اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک بودن دستگاه و… سبب می شوند که نتوان یک قیمت قطعی در این متن گنجاند ولی شما می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و با توجه به نیاز و شغلتان بهترین انتخاب را انجام دهید.

 

سازنده دستگاه پرکن مایعات

تا به این قسمت مقاله سعی کردیم توضیحات مفید و مختصری در رابطه با انواع دستگاه های پرکن در اختیارتان قرار دهیم اینک چنانچه نیازمند هر نوع پرکن مایعاتی هستید به شما ماشین سازی عبدالملکی را معرفی می کنیم که تولید کننده و سازنده انواع ماشین آلات صنعتی می باشد. 

شما می توانید با مراجعه به فهرست بالای سایت از دیگر محصولات تولیدی ما مطلع شوید. این ماشین سازی جهت کسب رضایت مشتری تسهیلات بسیاری را در نظر گرفته است و همچنین به اطلاع می رسانیم که تمامی ماشین آلات تولیدی توسط این شرکت دارای یک سال گارانتی پس از نصب و پنج سال خدمات پس از فروش می باشد. برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره های موجود اقدام فرمایید.


ارسال نظر :
نظر

نظرات شما :
  • نظر ایرج محمدی

    ایرج محمدی

    مهندس فرق بین مونو بلوک و تری بلوک رو متوجه نشدم

    • نظر ادمین

      ادمین

      سلام و وقت بخیر، از مدل های مونو بلوک بیشتر برای پرکن بطری های نوشیدنی و از تری بلوک بیشتر برای محصولاتی که مایعات رقیق دارند استفاده میشود.