دستگاه پرکن مایعات

دستگاه پرکن ادکلن و عطر اتومات و نیمه اتومات

یک عطر با کیفیت و خوشبو نقش مهمی در زندگی اجتماعی هر فرد که به این موضوع اهمیت می دهد، ایفا می کند. اما آیا فرآیند تولید عطر و ادکلن را می دانید؟ آیا با ترکیباتی که در تولید عطرها استفاده می شود، آشنایی دارید؟

دلایل گوناگونی برای مصرف عطر وجود دارد که یکی از آن ها افزایش اعتماد به نفس هنگام حضور فرد در جامعه است. هر عطر خاطره ی بویایی خاصی برای ما ایجاد می کند که یادآور لحظات شاد و غمگین ما می باشد.  اما دلیل استفاده از عطر هر چه که باشد فهمیدن مراحل  تولید آن می تواند موضوعی جالب باشد. در این مقاله سعی کرده ایم این فرآیند را به صورت کلی و مفید برای شما شرح دهیم، امیداوریم از این مقاله لذت ببرید.

 

قیمت پرکن عطر و ادکلن

 

در حال راه اندازی خط تولید هستید؟ و یا میخواهید از قیمت دستگاه ها مطلع شوید؟

با مکالمه تلفنی و مشاوره با کارشناسان ماشین سازی عبدالملکی از خدمات ما بهره‌مند شوید.

09124668761 09126611791

 

فرآیند تولید عطر و ادکلن

به طور کلی این پروسه به شرح زیر می باشد:

  • تهیه مواد خام 
  • رایحه گیری
  • ترکیب روغن های معطر با یک دیگر
  • پیر سازی عطر
  • بسته بندی

 

مراحل تولید عطروادکلن

تهیه مواد خام

در قدم اول باید مواد خام متعددی گرد آوری شود. برگ گیاهان خاص، میوه ها، انواع گل‌ها و صمغ مواد اولیه در تولید عطر هستند که معمولا گل‌ها به همراه عصاره شان از مهم‌ترین آن ها محسوب می شوند.

گاهی اوقات از مشتقات حیوانی نیز در این مرحله استفاده می‌شود همانند مشک و عنبر که به ترتیب از آهو و نهنگ عنبر به دست می آیند. اما برخی از مواد خام را نیز به صورت مصنوعی تهیه می کنند زیرا در طبیعت یافت نمی شوند که این مساله در جهت حفظ محیط زیست کمک شایانی می کند.

رایحه گیری

ماده‌ای که از حیوانات و گیاهان برای ساخت عطر استخراج می شود روغن معطر نامیده می شود. این مرحله مهم‌ترین مهم ترین بخش کار بوده و برای انجام آن روش های متفاوتی وجود دارد. روش معمول، استفاده از انواع روغن‌های جاذب برای رایحه گیری است در روش دیگر ماده معطر را جوشانده  و سپس آن را تقطیر می کنند. گاهی اوقات نیز برای رایحه گیری از حلال های شیمیایی نظیر اتیل الکل و بنزن استفاده می کنند به این صورت که با سوزاندن حلال عطر خالص را از آن جدا می کند.

ترکیب روغن های معطر با یک دیگر

برای ساخت رایحه ای تازه و خاص کارشناسان در این زمینه آزمایشاتی جهت ارائه یک ترکیب جدید انجام می دهند. این پروسه ممکن است سال‌ها وقت گرفته و منجر به ترکیب صد ها ماده شیمیایی و معطر شود تا حاصلی موفقیت آمیز به دست آید. پس از به دست آمدن رایحه مدنظر و مورد تائید، ماده ترکیبی را در الکل حل می کنند تا رقیق تر و قابل استفاده شود. مقدار الکل به همراه درصد ماده حل شده در آن نوع عطر را مشخص می کند.

پیر سازی عطر

 در این مرحله عطر را به مدت چندین ماه الی یک سال در محیطی به دور از نور و خنک، بدون ایجاد هیچ گونه حرکت یا جابجایی قرار می دهند. با این عمل الکل به همراه ماده معطر کاملا با هم ترکیب شده و کیفیت و رد بوی عطر بیشتر می شود. سپس کیفیت عطر تست شده و بعد از طی این مرحله وارد بسته بندی می شود. 

بسته بندی

پس از طی کردن تمام مراحل، عطر تولید شده باید درون ظروف و شیشه های مخصوص تزریق شده و سپس وارد مرحله ی فروش و عرضه شود، این عمل با کمک دستگاه پرکن عطر و ادکلن صورت می گیرد، به این صورت که ظرف اولیه عطر مورد نظر را به دستگاه پرکن متصل می کنند، سپس شیشه های مخصوص را در زیر دستگاه قرار داده و سوزن سرنگ را روی لبه شیشه تنظیم کرده و با کشیدن اهرم به پایین شیشه ها به میزان دلخواه پر می شوند.

ماشین سازی عبدالملکی تولید کننده ماشین آلات صنعتی، سازنده انواع پرکن نظیر دستگاه پرکن عطر و ادکلن در مدل های تمام اتوماتیک و نیمه اتوماتیک بوده و آماده ی ارائه ی مشاوره به شما عزیزان در این زمینه میباشد. با مادر تماس باشید.

 

قیمت دستگاه پرکن ادکلن

 

جهت مشاوره برای راه اندازی خط تولید، استعلام مشخصات فنی دستگاه، قیمت و هزینه راه اندازی آن با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

فرق عطر و ادکلن

تفاوت عطر و ادکلن در چیست؟ یک سوال رایج در بین افراد، شاید شما هم که در حال حاضر مشغول مطالعه ی این مقاله هستید این سوال را در ذهن خود داشته باشید. با توجه به مطالبی که پیش تر گفته شد عطرها  از ترکیب مواد طبیعی و مصنوعی متفاوتی به دست می آیند، که میزان الکل استفاده شده در این ترکیبات نوع عطر را مشخص می کند.

ادکلن در اصل یکی از زیر شاخه های عطر بوده و نوعی عطر است. در ترکیب ادکلن مقدار کمی حدود دو الی هفت درصد ماده معطر خالص استفاده شده است و میزان الکل به کار برده شده در آن بسیار بالا بوده و به این دلیل قیمت آن نسبت به دیگر عطر ها مناسب تر است و طبیعتا ماندگاری بوی آن به علت میزان اندک ماده معطر کمتر است.

 

تبدیل عطر به ادکلن

برای ساخت ادکلن در وهله ی اول نیاز به یک روغن معطر دارید زیرا همان طور که گفته شد عطرها از ترکیب روغن های معطر به همراه الکل و آب حاصل می‌شوند. الکلی که در تولید عطر استفاده می شود مخصوص است بنابراین نمی توان از الکل‌های صنعتی برای تهیه عطر و انواع آن استفاده کرد. این الکل دناتوره نام دارد و آسیب رسانی برای پوست ندارد، هم چنین این الکل بی بو بوده و اثری بر بوی عطر ندارد.

برای تهیه ادکلن شما به یک ترازوی آشپزخانه به همراه یک ظرف نیاز دارید تا مواد را به اندازه ی مشخص درون آن ترکیب کنید. ظرف را روی ترازو قرار داده و متانول که از گروه الکل دناتوره است را به میزان هفتاد و سه گرم به ظرف اضافه کنید سپس پانزده گرم از روغن معطر مورد نظر خود را به محلول اضافه کنید، به میزان یک گرم فیکساتور به ترکیب اضافه کنید. فیکساتور باعث باز شدن مولکول های عطر و پخش شدن بوی آن می شود.

توجه داشته باشید که مقدار فیکساتور هر چقدر بیشتر باشد رد بوی ادکلن شما بیشتر اما ماندگاریش کمتر خواهد بود. اینک محلول را به خوبی هم بزنید و به میزان نه گرم آب دیونیزه به آن اضافه کنید. حالا ادکلن شما حاضر است قبل از مصرف بهتر است برای تست حساسیت مقداری از آن را برای روی پوست خود  امتحان کنید.

 

انواع عطر

  • پرفیوم: پرفیوم‌ها از 20 تا 40 درصد روغن معطر خالص تشکیل شده اند و دارای ماندگاری قابل توجهی هستند و به همین دلیل قیمت بیشتری نیز دارند.
  • ادو پرفیوم: از نظر غلظت روغن در رتبه دوم قرار دارند. این عطرها بوی ضعیف تر و قیمت کمتری به نسبت پرفیوم ها دارند، ادو پرفیوم ها دارای 15 الی 20 درصد روغن معطر می باشند و با میزان بیشتری الکل حل می شوند.
  • ادو تویلت: در ترکیب ادوتویلت‌ها از 5 تا 15 درصد روغن استفاده می‌شود و در شرایط عادی ماندگاری 4 الی 5 ساعته دارند که این مدت زمان تا حد زیادی بستگی به طبع عطر (سرد، گرم یا معتدل) خواهد داشت.
  • ادکلن: ادکلن که پیش تر راجع به آن صحبت کردیم غلظت بسیاری کمتری از روغن را نسبت به سه نوع قبلی عطر که ذکر شد دارد و ماندگاری در حدود 2 ساعت دارد.
  • اوفرش: مقدار روغن این عطر تنها 3 درصد می باشد و عطزی بسیار سبک محسوب می شود.

 

در حال راه اندازی خط تولید هستید؟ و یا میخواهید از قیمت دستگاه ها مطلع شوید؟

با مکالمه تلفنی و مشاوره با کارشناسان ماشین سازی عبدالملکی از خدمات ما بهره‌مند شوید.

09124668761 09126611791

 

درآمد تولید عطر و ادکلن در ایران

در دنیای امروزی برخی کسب و کارها هستند که هرگز اشباع نمی شوند و بازار خوب و پر درآمدی دارند که یکی از این مشاغل تولید و فروش عطر و ادکلن می باشد. شما حتی می توانید در منزل تولید کننده عطر و برند خود باشید و پس از بسته بندی، آن را به افراد فعال در زمینه عرضه بفروشید.

یکی از ابتدایی ترین سؤال‌هایی که در هنگام تاسیس مغازه عطر و ادکلن فروشی به وجو می آید این است که آیا این کار درآمد خوبی دارد؟ می‌توان از این طریق به سود قابل توجهی رسید؟ جواب این سوال قطع به یقین بله است. سود فروش عطر و ادکلن بسته به خارجی یا ایرانی بودن آن از پنجاه درصد شروع شده و امکان بالا تر رفتن از صد درصد را نیز دارد. پس اگر با تبلیغات گسترده و آفر های ویژه تعداد مشتریان خود را بالا ببرید، موفق به کسب درآمد میلیونی روزانه از این طریق خواهید شد.

 

مجوز تولید عطر و ادکلن

با کسب مجوز و ثبت برند خود محصول شما در مقابل دیگر محصولات موجود در بازار متمایز می گردد و شما توانایی این را خواهید داشت که در بازار های داخلی و خارجی با دیگر فعالان رقابت کنید. داشتن برند سبب کسب اعتبار و اعتماد مشتری می شود. مراحلی که نیاز است برای ثبت برند تان طی کنید به شرح زیر می باشد:

  1. با مراجعه به سامانه مرکز مالکیت معنوی، اظهارنامه خود را ثبت کنید.
  2. پس از ثبت نام وارد پنل کاربری شوید و شخص حقیقی یا حقوقی را مشخص کنید.
  3. اطلاعات و مدارک لازمه را بارگذاری کنید.
  4. ایمیلتان را ثبت کرده و منتظر بمانید ثبت نام تایید شود.
  5. پس از دریافت کد شناسایی از اقرار نامه پرینت بگیرید.
  6. قدم آخر مراجعه به دفتر اسناد رسمی و تایید حساب کاربری تان است.

ارسال نظر :
نظر

نظرات شما :
  • نظر محدثه

    محدثه

    اسپری هم میشه درست کرد؟

    • نظر ادمین

      ادمین

      این دستگاه با دستگاه اسپری پر کن متفاوته باید از اسپری پرکن استفاده کرد پرکن ادکلن فذق داره.